onsdag 13 november 2013

Gratis är gott!

Förra sommaren klev 'Ice Dance' in i min trädgård.
- Carex morrowii 'Ice Dance' -

Med små steg.

Men små steg räknas också.



Det är små steg, men oj så många!!!

Jag lyfter lite på grästuvorna och hittar mängder med nya skott flera gånger på en säsong. Så det börjar närma sig att jag får som jag vill. Jag vill ju täcka marken på flera håll vid entréplatsen och frukostverandan.


Det hela började med tre små plantor med rabatt från Ica Stop. Så här såg det ut då.



Fyra utlöpare har jag planterat under hängsälgen. De har tagit sig jätte fint!


Flera stycken har hamnat i hörnet av frukostverandan, där den vita rosenrabatten tar vid på kortsidan.


Även mitt syrénhortensiaträd har fått ett marktäcke.


Buskbomsklotet syns knappt längre. Men gräset blir inte högre än så här så klotet kommer ikapp med tiden.


Mina, eller snarare barnens, nya kompisar vinbärsbuskarna kommer få hjälp att dölja sina spretiga ben med vackra vitbrokiga tuvor.


Det här är bara början för min gräsdjungel. Jag saknar en bild på björnbären ovanför den nya stödmuren. Där finns ett flertal bebisar som jag hoppas växer till sig nästa säsong.

Det fina med det här gräset är att det håller sig snyggt året om. Som jag uppskattar städsegrönt!

Njut!


3 kommentarer:

Furulunden sa...

Smart og fint!!

Merja sa...

Låter som ett toppen gräs! Kul när det blir som man vill.
Ha det gott!

Anonym sa...

We ѕtu&X6d;bled over here different page and thοug&X68;t I might aѕ well check things out.
I like what I see ѕo nοw i'm folloωing
you. &X4c;ook forward to going over
&X79;our web pаge fοr a ѕec&X6f;nd time.


Feеl free t&X6f; surf to my website:
wow gold

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!