måndag 13 juni 2011

Ett litet frö...

Vissa år anstränger jag mig mer än andra.

Vissa år förbereder jag min trädgårdssäsong med planering av inköp av fröer. Jag gör en frölista. Jag förbereder såbyttor av olika slag. Sedan lägger jag tid åt frösådden och och varje dag tittar jag till fröerna.

Andra år kommer det som frösått sig själv upp på överraskande platser och på självklara och förväntade platser, men ingen förodling sker. Det blir bara inte av.

I år gror ett litet frö i mig. Det fick räcka för i år. :) Mycket har hamnat lite i skymundan men nu hoppas jag och tror att det finns mer energi att tillgå. Kanske ser ni lite mer av mig och min trädgård här under året...

Kram/
cz

Njut i din trädgård

5 kommentarer:

Ingelas tradgard sa...

Det fröet är väl det bästa att så,resultatet har man glädje av i många stunder året om.
Ha de gott!!!
Kram Ingela

Anette sa...

Vad mysigt med ett sånt litet frö! Själv är jag färdig med den sortens:-)
/Anette

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Känner igen det där också. Man ska göra det man hinner och har lust med. Vissa år blir det mindre, andra år mer....

Å välkommen tillbaka!!!
Kram
Charlotte

Morsan sa...

♥♥♥

Anjas Hill sa...

Hej, hej!
Så skönt att höra att allt är väl med dig och det frö som växer i dig måste slå alla andra...:)!
Man undra så mycket när någon bloggare helt plötsligt slutar synas!
Känn dig välkommen tillbaka till 'verkligheten' - typ;))))!/Anja

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!