onsdag 2 maj 2012

Ätbart i kruka


Årets tomater fick bli färdigodlade cocktailtomater, 'Gardners delight'. 

Jag har haft fullt upp med uppackning av väldigt många flyttlådor och många andra bestyr samt att jag lägger fokus på nyplantering av träd och buskar i trädgården så i år tar jag genvägar. 

Ätbart är ju ett måste och jag tycker det är så trevligt med ätbart i krukorna. Först ut är tomaterna. Dessa får stå utomhus om dagarna och så tar jag in dem och ställer dem så här på en bricka över natten. Jag låter dem inte stå i solen första dagarna för jag vill inte riskera att bladen bränns. Dem får fler och fler soltimmar allt eftersom. Mycket vatten kommer jag att ge dem och om några veckor är dem redo att flytta ut i krukorna på den soliga altanen.

Just nu står dem på skänken vid altandörren.



Inga kommentarer:

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!