söndag 8 november 2009

Fars dag


"Just denna dag ska pappan få frukost på sängen, barnen ska sjunga, lite presenter ska delas ut då och då och så ska han vara entledigad från hushållssysslor (även i trädgården)."
Definitionen på Fars dag (enligt min make - någons utsago sänt i radio) ???

När han skickades iväg för att köpa Rhododendronjord påminde han mig om vilken dag det var och så fick jag höra definitionen enligt ovan.

Oj då. Jag bokade bord på en restaurang och barnen ringde och sjöng på hans telefonsvarare. MEN när han kom tillbaka med jord så krattade vi löv och planterade några hortensior. Nån måtta får det väl vara! *ler* Men en fantastisk lax med fänkålsrisotto fick oss båda i förnöjsamt tillstånd. Barnen tyckte mycket om restaurangbesöket där dem åt sig mätta och smög iväg till en liten videohörna och tittade på Lucky Luke. Restaurang Pont i Hägernäs är det som har tänkt till. Nu lockar en varm kopp te framför tv:n.

Jag gjorde en skiss över just den delen av trädgården där vi planterade hortensiaträd idag. Jag drömmer om ett glashus fäst i fasaden och en pergola som fästs i taket på glashuset och som skapar ett tak över en gång längs rhoddisar och hortensior under eken. Tänk om jag kan scanna skissen och visa här, då kanske jag kan få lite förslag och kommentarer från er!!!

6 kommentarer:

Vero sa...

Det borde gå att scanna skissen... Spännande... Nyfiken...

Jord under naglarna sa...

Vilken bra farsdag ni verkar ha haft.
Det låter som en spännande idé med glashuset och pergolan!

Vittran sa...

Det låter spännande med glashuset. Kan du inte scanna skissen, är nyfiken på hur du tänkt.
Trevlig kväll!

Njut i din trädgård sa...

Jag vill så gärna scanna skissen, men jag har skissat på en A3 så jag måste ta mig till "mitt" tryckeri. Så jag ska fråga om det går att göra det nästa gång jag lämnar in en kundskiss.

Inspiration i vitt sa...

Vad härligt att drömma sig bort i fantasin i sin trädgård. Och vem vet det kan ju absolut bli verklighet oxå.
Kram på dig/Ingela.

Hjärtat Mitt sa...

Den beskrivningen måste ju gälla mors dag oxå då, eller hur :)

Vilket bra inlägg om belysning.
Ska försöka komma ihåg allt, annars kan jag ju visa det för min man.
Här ute är det nattsvart, ingen gatubelysning alls, så nog behöver vi belysning i trädgården.

Kram Mari

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!