söndag 7 december 2008

Julmys i helgen

I lördags åkte jag, make, barn och hund med svärfar, fru och svägerska m familj till Siggesta Gård som bjuder på julmarknad. Regnet duggade precis hela tiden samtidigt som det kändes som minusgrader ute. Det var buskallt! MEN, barnen red och red och red på små ponnys, sprang omkring på en lekplats med ursöta minibyggnader (bl.a. Värmdö kyrka) och hade hur roligt som helst. En jultomte smög omkring och bjöd dem på godis titt som tätt. Vi njöt av nygräddade våfflor och goda julskinkmackor samt mysig shopping.

Vi fastnade vid Cresigns bord. Dem hade underbara kreationer med maskeradkläder för barn. Sydda i linne av en kvinna som bor på Gotland. Våra grabbar provade bågskyttekläder bestående av blå eller grön tunika, en liten hatt och en önskebörs med en sten från Gotland samt skärp i form av ett lädersnöre. Dem blev urfina och lyssnade på några historier om riddare önskestenar. Om tomten träffar dem trevliga kvinnorna på Cresigns så skulle dem hälsa till tomten att dem här kläderna var något dem verkligen önskade sig. Jag smög ner plaggen i väskan...



Det var ett mycket lyckat besök på Siggesta Gård som jag varmt rekommenderas!

Inga kommentarer:

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!