söndag 7 december 2008

Trädgårdsnyheter föder trädgårdsdrömmar!

Mästarrabatten 2009 har fött några trädgårdsdrömmar för mig. Jag satt och läste om Mästarrabatten och fick massor av inspiration för min egen trädgård! Jag har anlagt en slags "barnens trädgård" med några små rabatter inringade av träramar, ungefär som planteringslådor. Mellan dessa rabatter och mellan trampstenarna ska jag plantera backtimjan nästa vår.


(Gullnattljus, foto Madeleine Nordström)

Årets perenn 2009 är Gullnattljus, Oenothera fruticosa, blommar magnifikt från högsommar till höst. Den ska få en chans som kantväxt i min gula rabatt vid entrén bland olika sorters gula rosor, gula dagliljor, daggkåpa och vit höstflox. Jag hoppas att den kommer att trivas.

Så fantastiskt roligt att planera trädgården så här i vintertid. Idag byggde vi lite mer av staketet på tomten och jag gick omkring och mös och funderade ut nya lösningar för 2009. Jag tänkte lägga lite mer av min energi på detta under veckan som kommer. Vi får se om jag skriver något...

Inga kommentarer:

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!