onsdag 3 december 2008

julstress eller inte...

Jag fullständigt vägrar julstressa! Lätt att säga - tänker säkert många. Men det är sant, jag fullständigt vägrar julstressa. Jag har sluppit julstressen i flera år i rad nu och det är oerhört befriande. När julafton väl infinner sig har hela familjen ett härligt lugn över sig. För att slippa stressa lägger jag lite mer energin på planering och gör saker när jag har lust och känner för det. Förr hade jag en förmåga att skjuta fram sysslorna tills längre fram mot jul. Numera köper jag en present när jag hittar något, det kan vara redan i oktober om jag hittar rätt grej. Förra veckan bakade vi pepparkakor för andra gången, det blev ett lyckat bak och vi hängde upp en massa pepparkakspynt på snören i köksfönstret. Första baket blev ju ett totalt fiasko, hade det varit dagarna innan julafton hade jag säkert kännt lite stress, men eftersom det var redan i november kunde jag ju bara skratta åt det.
Våga njuta och våga vägra julstressa med mig! Idag är jag hemma med barnen, min äldsta son är sjuk, jag fick hämta honom på förskolan vid lunchtid igår. Han hade feber och var väldigt hängig. Igår tog vi det bara lugnt och satt i soffan framför tv:n hela dagen och kvällen. Nu har han precis vaknat och verkar vara lite piggare. Jag tror jag ska föreslå att vi ska göra lite julstrutar att hänga i julgranen idag... Jag kanske återkommer så att ni får se vad vi hittar på...

1 kommentar:

Tjalle sa...

Oktober!? Jag vet om gånger då du köpt julklappar på sommarsemestern...
/Chefen..

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!