måndag 29 mars 2010

Betongkurs - här på bloggen

Del 1

Hej allesammans och hjärtligt välkomna till Betongkurs här på bloggen!

Ni som förmodligen är med vid datorn just nu är

Camilla med vänner
Susanne, 'Mellan himmel och jord'
Nina, 'Ninas trädgård i Västerplana'
Katarina, 'Roses and stuff'
Åsa, 'Ett hus fyllt av drömmar'
'Vårträdgården'
'Bondjäntan'
'Sinneskatten'

Jag står här med målarplast precis utanför huset. Jag har utrustat mig med
* en hink att blanda betong i
* pinne att blanda med
* en kanna fylld med vatten
* en kopp att fylla med betong och vatten (plastmugg, dl mått...)
* jag har på mig plasthandskar
* sedan har jag muffinsformar, isformar, och hinkar som jag ska använda för stepstones.
* jag ska gå in och hämta en gammal handduk så att jag torka av mig emellanåt.
* olja för dem former i trä eller hårdpapp (trä och hårdpapp är sugande och oljan gör det lättare att lossa betongen från formen när den stelnat)
* små stenar, mosaik och annat som jag vill smycka mina stepstones med



Vad ska ni göra för alster ikväll? Vad har ni utrustat er med för slags formar?



Har ni möljighet får ni gärna skriva detta i er egen blogg och lämna en kommentar hos mig så hittar alla deltagare fram och på så vis kan vi få idéer och inspiration av varandra under kvällens gång eller så skriver ni allt direkt i kommentarsfältet hos mig.

I nästa inlägg börjar vi blanda...

Inga kommentarer:

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!