onsdag 26 november 2008

adventspyssel och annat

Pojkarna var hemma med mig idag. vi åt pepparkakor och pysslade! Det blev tomtar på blompinne! Vi hade superkul!

Vi använde oss av vitt, rött och grått filttyg (eller vad det heter), något vaddaktigt (har säkert också ett namn) och så blompinnar förstås. Det blev väldigt mycket klister överallt (jag skrapar fortfarande bort klister från fingrarna) men pojkarna blev så stolta och sprang omkring med sina tomtepinnar och ville genast stoppa ner dem i blomkrukor och i fruktskålen och massor av andra ställen. Men jag lyckades övertala dem att tomtarna får komma fram när dem är klara med alla julklappsförberedelser med "stortomten", några dagar innan julafton... Det där med julklapparna tog skruv och dem stoppade ner alla tomtepinnarna i en glöggkanna...



Vi åt lunch i Täby Centrum för att sedan besöka Carima i hennes nyöppnade butik i centrumet. Hon hade gjort det fantastiskt fint. Med små och enkla medel och med bara några dagars förberedande har hon och hennes kolleger skapat en stämningsfull blomsterbutik med massor med inredningsgodbitar.


Lycka till med butiken Carima!

1 kommentar:

Annika Christensen sa...

Förstår att du bor i Täby!
Jag har bott i Ellagård men bor nuvmera i Skåne och njuter också i min trädgård.
Titta in så får du se.
Annika

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!