måndag 17 november 2008

En fantastisk novemberdag

Solen skiner på den klarblåa himlen, gräsmattan är ännu täckt av frost och altanen blänker med sitt istäcke. Tänk vad fort det växlar från varm grön sommardag till kall vit vinter. Min trädgård hjälper mig verkligen att uppmärksamma årstidernas förändringar och jag kan numera verkligen uppskatta trädgårdens alla olika utseenden. Det är mycket lättare att planera och drömma nu i november än mitt på sommaren. Just nu tänker jag på min efterlängtade syrénbuddleja som jag till våren ska plantera längs med hela altanen. Det lutar åt White Profusion, den är ju så fantastisk.
Det är lite småkyligt här hemma, jag ska gå och tända en brasa nu innan jag sätter igång att jobba. Mmmm vad jag myser här i köksfönstret. Skatorna strosar under syrénen och plockar frön som fallit ner från fröhuset jag hängt upp. Lilla vovven står på bakbenen lutandes mot altandörren och kikar spänt ut mot skatorna. Hon skäller inte, vilket är ett fantastiskt framsteg. Jag besökte precis Lottas blogg så nu spelas grymt bra musik i bakgrunden också.

Imorgon fortsätter vi med staketrenoveringen, vi ska riva ytterligare några meter gammalt vitt smutsigt staket och ersätta med fräscht nytt. Helst hade jag velat leva utan staket, men våran lilla valp smiter så gärna så det går tyvärr inte.



Inga kommentarer:

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!