måndag 24 november 2008

påbörjat adventspyntet


Snön lyser upp lite grann i allafall men det är inte en sekund för tidigt att sätta upp lite mysbelysning. En ljusslinga jag fått från svärmor hamnar i fönstret i tv-rummet. Röda kallor får bli julblommorna i det här rummet. Jag gillar röda blommor till julen, men helst inte den röda julstjärnan. Jo jag vet, det är en klassiker, men det är liksom varuhus för mig på nåt sätt. Jag vet inte, jag ändrar mig säkert, det brukar jag göra. Men just nu så föredrar jag istället röda kallor, röda rosor, röda tulpaner m.m. Jag älskar vitt och självklart även vita blommor. Jag har investerat i en vit uppstammad julstjärna som jag har i hallen och i vardagsrummet, men mer om det en annan dag...

Inga kommentarer:

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!