söndag 23 november 2008

Bakfiasko

Ha ha ha

Blev inspirerad av en blogg igår, Magnolia. När jag kom hem från Julmässan i Årsta idag, tog jag fram pepparkaksdegen. Jag är usel på att baka så det är en självklarhet att pepparkakor hos mig görs på färdig deg. Jag och min femårige son kavlade och gjorde fina figurer som vi lade på bakplåten och jag blev stolt när jag fann bakplåtspapper i skafferiet - inte likt mig.

Så jag följde instruktionerna på degpaketet. Första plåten såg ju riktigt bra ut. Mellan första och andra plåten gräddade vi köttbullar så jag vred upp gradantalet när köttbullarna var klara. På den andra plåten låg stora hjärtan som jag ville hänga upp i köksfönstret. Hmm dem fick aldrig någon färg och när dem svalnat upptäckte jag att dem fortfarande var mjuka. Satte in tredje plåten, ja utan att reagera på resultatet på den andra. Det hände absolut ingenting med dem söta små kakorna i ugnen. Aha - jag hade inte satt på ugnen, det var bara lampan i ugnen som var på. Så jag vred på ugnen - MEN glömde bort att sätta på klockan och självfallet så glömde jag bort pepparkakorna. Det blev 8 små gyllenbruna pepparkakor som jag kunde lägga i en alldeles för stor aluminiumburk, resten, dem mjuka kakorna hamnade i papperskorgen och likaså dem kolsvarta.

Inga kommentarer:

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!