fredag 12 mars 2010

Trädgårdsmässa 2010 - Rum och trädgård



Piri-Piri

(Capsicum frutescens) i folkmun känt som chilipeppar. Piri piri är en av dem minsta chilifrukterna och vill du lära dig mer kan du kika in på sidan Chiliguiden.

Bland florister, stylister, många stockholmare, särskilt Hammarby-Sjöstadare, mässdeltagare, mässarrangörer och många fler förstås är Piri-Piri känt som en inspirationsrik butik, betongkurser och blomsterkurser.

Jag känner inte Lena personligen, men jag har beundrat hennes kreationer och hennes företagssamhet i flera år. Lena Linder började sin bana som trädgårdsmästare. Kärleken till människor, mat och växter fick henne att starta en cateringfirma med bufféer och dukningar där blommor och blad fick stor plats. Idag driver Piri-Piri en kursverksamhet inom blomster och betong. Jag har varit på kurser i hennes butikslokal i Hammarby Sjöstad och det har varit väldigt trevligt. Vill man få inspiration eller fördjupa sig inom blomster eller betong ska man definitivt kontakta Lena. Besök hennes hemsida om du vill veta mer.

Jag besökte hennes monter och även hennes idéutställning.

I montern var det påskstämning och det, helt i min smak. Massor av söta, duniga kycklingar och färggranna tuppar. Läckra kransar i olika fjädrar, ägg i alla dess former och mycket betongalster. Jag slog faktiskt till och köpte två förpackningar av fjädrar.

Se så läckert. Fjäderklädda kransar bland rosmarin, järn och rotting. Montern var full av besökare och alla ville ta med sig hem något av produkterna. Priserna var överkomliga så vi fick stå i kö. *ler*


Idéutställningen

Jag fastnade för detaljerna.






2 kommentarer:

Unknown sa...

Det såg ju bara helt underbart härligt ur, blir bara så "sur" att jag inte får möjlighet att åka.
De där fjädrarna hade nog slunkit ner i min korg.
Ha en underbar lördag.
Camilla

Camilla sa...

Härliga dekorationer! Roliga tips.

Dina kommentarer gör mig glad!

Dina kommentarer gör mig glad!